top of page

תכנון וסידור חדר ילדים ותינוקות – טיפים והמלצות


חדר קלה כנוצה, יצירת פינת משחקים ממורכזת באמצע החדר

איך מכניסים מיטה, ארון, שידת החתלה, שולחן לימודים ועשרות צעצועים ומשחקים לחדר אחד?

שאלה טובה! ננסה לתת מספר טיפים ועקרונות לתכנון חדר הילדים וגם אולי נצליח לעצב אותו כמו שאנחנו רוצים ולשמור על הסדר כמה שניתן...

טיפים לעיצוב חדר הילדים וסדר פעולות מומלץ

לכולנו יצא לראות חדרים מעוצבים ומסודרים אך שזה מגיע לחדר שלנו זה מרגיש קצת "גדול עלינו" ואיך נעשה זאת? תכנון מקדים של החדר יכול לפתור ולמנוע הרבה מהבעיות שיכולות לצוץ במהלך הזמן.

נסדר זאת לפי סדר פעולות מומלץ:

  1. נערוך רשימה של כל הרהיטים המשמעותיים בחדר שקיימים אצלנו, האם אנחנו רוצים לשפץ אותם או להשאירם במצבם הנוכחי? איזה רהיטים אנו נדרשים לרכוש?

  2. נצייר ציור סכמטי ( בערך..) של החדר עם דלת הכניסה וחלונות החדר ונמקם בו את הריהוט הקיים. יש להימנע מהשארת מרווחים ללא שימוש מוגדר – לדוגמא מרווח בין ארון הבגדים לקיר, נמקם את המיטה כך שלפחות אחת, ורצוי שתיים מדופנותיה יגעו בקירות. רצוי לעשות מספר ניסיונות על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

  3. נבחר עיצוב/צבעים שישלטו בחדר. רצוי להתייעץ עם הילד במידה והוא בגיל המתאים ולבחור עיצוב שגם "ידבר" עם שאר הצבעים בבית וגם יתאים לאופי הילד, רצונותיו וצרכיו.

  4. כעת נשלים את תכנון ועיצוב החדר עם המוצרים המשלימים ורצוי להתחיל עם המוצרים הגדולים והמשמעותיים ביותר. צביעת הקיר, שטיחים ווילונות מושכים הרבה תשומת לב, תופסים נפח גדול בחדר והצבעים שלהם יהיו משמעותיים מאוד. בנוסף, איזה תאורה נצטרך בחדר? במידה וזהו רק חדר שינה נמליץ על תאורה רכה ונעימה, במידה ויש גם פינת משחקים בחדר או פינת לימודים יש לבחור בפתרון אשר ייתן אור רב ונקי בחדר.

  5. פתרונות אחסון יכולים להשתלב בצורה מעולה, יפייפיה ויצירתית בחדר הילדים. יש להתאימם לצורך וניתן לשלב בין אחסון בארונית עומדת-למשחקים ואביזרים שהשימוש בהם אינם יומיומי ולשלב זאת עם אחסון נגיש לילדים למשחקים היומיומיים, אנו ממליצות שאחסון זה יהיה גם יפה, גם פרקטי וגם עמיד וחזק.

  6. השלב הסופי הוא כמובן לעשות סקר שוק קטן ולהחליט היכן לרכוש את המוצרים, לברר מה הטיפים המומלצים בשיפוץ ריהוט קיים ולהתחיל בהקמה ושדרוג החדר החדש!

תכנון מקדים ויעיל יכול לחסוך הרבה כסף וכאב ראש במהלך שדרוג החדר וכך גם נגדיל את הסיכויים שנהיה מרוצים ומסופקים מהתוצאה הסופית.

מוזמנים לצפות בחדרי קיטה על מנת לקבל השראה :)

אדריכלית אמילי אייכל

צוות KITA KIDS

המומלצים:
הועלה לאחרונה:
bottom of page